dinsdag 1 april 2008

Happy birthday in Monteverde !





Het is ondertussen weer al eventjes geleden en voor ik hier weer allerlei dingen begin te vertellen, eerst een klein dankwoordje aan alle lieve mensen die mijn verjaardag niet vergeten zijn ! DANK U ! ! ! Jullie zijn geweldig ! XXX
Voila, dat is dan bij deze ook gebeurd, de champagne zullen we wel rijkelijk laten vloeien als'k terug thuis ben :) ! Wat heb ik hier nu eigenlijk uitgestoken op mijn verjaardag ?! Wel ik had met anneleen een weekendje richting Monteverde gepland vooraleer zij terug naar Belgie zou keren, en op de dag van mijn verjaardag hebben we een hele tijd in het prachtige nevelwoud rondgelopen ! We waanden ons zo in Jurassic Park, alhoewel dit op een hele ander locatie in Costa Rica is opgenomen (een klein eilandje Isla Del Coco genaamd dat 500 km voor de kust ligt en wat mss 5000 dollar kost om is te bezoeken?! )kwam het toch al aardig in de buurt ! Het hele tripje richting monteverde koste ons bijna niets dankzij het 'geweldige' openbare vervoer en talrijke liften die ons keer op keer op prachtige plekjes van costa rica brachten.

U zult zich misschien afvragen, en wat doen die daar nog zoal voor de rest? Wel, uit een van mijn vorige trips *lees Witch's Rock, hebben we een geweldige dude uit Israel leren kennen, Ofer genaamd ! Samen met hem hebben we een klein jeepke gehuurd om zo nog wat meer van het Peninsula De Nicoya en zijn schitterende stranden te verkennen, missie met succes geslaagd !
Ook onze goede vriend Fre is nog een bezoekje komen brengen vooraleer hij verder naar Nicaragua zou trekken, en na enkele dagen surfen, lekker eten en relaxen is ook hij vertrokken.
Vooraleer anneleen uiteindelijk naar San Jose zou vetrekken, hebben we eerst nog een boottochtje gemaakt in de magroves die Tamarindo en Playa Grande van elkaar scheiden. Wat we daar tezien kregen was geweldig, net zoals in Monteverde de natuur op z'n best ! Krokodillen (eigenlijk maar 1, en eigenlijk geen krokodil maar kaaiman), vogels in alle soorten/maten, bijgestaan door een Tico die z'n job met veel liefde deed, maakte van het boottochtje een heel speciale dag met als afsluiter een zalig diner op strand tussen de palmbomen, heerlijk !

En dan zijn we nu bij het moment gekomen dat ik helemaal alleen zonder vrienden/vriendinnen in costa rica overblijf :( ! Dit klinkt natuurlijk allemaal veel erger dan dat het eigenlijk is, want uiteindelijk verbrand ik hier nog elke dag terwijl het daar in belgie aan't sneeuwen is , hehe ! Anneleen is ondertussen veilig terug in belgie geraakt, alhoewel een noodlanding voor een te dikke Amerikaan daar een stokje voor wou steken. Zij moet nu nog de rest van haar stage thuis verderzetten en aan haar thesis beginnen werken. Mijn job bestaat er nu in om in een maand tijd zoveel mogelijk te surfen op zoveel mogelijk verschillende plaatsen ! Met het vertrek van anneleen zijn ook ineens de golven vertrokken, wat mij de tijd gaf om rustig mijn tripje uit te stippelen. Mijn eerste halte zal Santa Teresa en Mal Pais zijn, gelegen in het zuidelijke deel van het peninsula en daarmee zal ik dan heel het noordelijke deel van costa rica gezien hebben ! De komende weken zullen mij hopelijk naar het centrale en zuidelijke deel brengen waar andere natuur/andere golven mij te wachten staan ! Ik ben zeer alleszins zeer benieuwd ! Met een beetje geluk geraak ik ook nog aan de Carribische kust, waar het met zijn rastafari vibes, monsterlijke golven en regenwouden ook genieten is, maar dat valt natuurlijk af te wachten! Ik houd jullie alleszins op de hoogte ! Vanuit het paradijs , groetjes ! Pura vida

3 opmerkingen:

mama zei

o wat ben ik blij iets te horen van onze wereld reiziger..veel kan ik niet vertellen ,het gaat hier zijn gewone gang,het weer is terug normaal allee altijd op zijn belgisch.het appartement gaat heel goed vooruit,voor ons ann kan het maar niet vlug genoeg af zijn.ik moet wel zeggen op 14dagen tijd is het al heel erg veranderd en ook heel mooi.maar daar wacht voor u nog heel veel werk.Nu iets anders ,Maarten en Marissa trouwen op 24 Mei voor de wet.De rest vertel ik later wel,nog ne dikke knuffel van ons allemaal
papa mama xxxxxx

zusje zei

dag broertje!

zo te horen mis je het hier niet echt!en terecht want het weer is hier maar NIKS :(

Zoals ons mam al zei gaat het appartementje heeeeeeeel vlot vooruit! met de nodige helpertjes die komen is het echt leuk!

Kmoet zeggen dak u wel begin te missen zenne! En kben heel blij dat anneleen al terug is...

Kga nu nog wa verder schilderen se!


dikke dikke zoeen!

pieter zei

Dag Stoffel!

Ik heb zo horen vliegen dat gij ook nen blog hebt, dus k heb u maar eens gegoogeld, en hier ben ik!

Er is hier voor mij op korte tijd vanalles veranderd:
Je had waarschijnlijk al gehoord dat ik mijn ontslag heb gegeven in die winkel waar ik werkte.
Ik surf nu ook via mijn hoogstpersoonlijke superspeedinternetlijn met mijn privélaptop die ik als straatarme costumier van mn spaargeld gekocht heb. Ik had geen betere investering kunnen doen, want ook op het internet zijn jobs te scoren. Zoals ik al gesmsd had, heb ik het hier zeer druk met mijn zeven onderbetaalde jobs, maar 't is ook heel interessant om zo te ploeteren om 't hoofd boven water te houden. Om de paar dagen ga ik dat wel eens vieren met enkele sloten alcohol, schoon volk en fijne muziek. ;-)
Het fijnste van al is: Ik ben dan wel arm enzo, maar ik deel toch maar lekker mijn eigen dagen in.
Er is niemand die me kan zeggen hoe laat ik moet opstaan om te beginnen werken en dat, my friend, is priceless. Het Goede Leven!

Anyway... wanneer komt gij terug? Ik heb nog is zin in een kampvuur.

Nog veel plezier daar in jurrassic park (ik heb de dvd) en laat u ni opvreten door die monsters daar, hè


XXXX Pieter